Thajsko,Nový Zéland,Thaiwan 7.12.2015-17.1.2016

První tři dny jste trávili v Bangkoku. Chodili jsme většinou po památkách. Všudypřítomné jsou sochy Budhy všech velikostí. Doprava je katastrofální,každý si jezdí jak se mu zachce. Mezi sebou se prolínají autobusy,auta,motorky a tuk-tuky. Každý se tě ,jakožto turistu, snaží natáhnout o prachy. Je potřeba si na to zvyknout a vůbec se s nimi nebavit. Jinak památky nádherné,ale všude mraky lidí. Na další tři dny jsme odletěli vnitrostátní linkou na Krabi,což je přímořské "letovisko". Na první dva dny jsme si zaplatili výlety s průvodcem po ostrovech. Nádherné pláže a zátoky a úplně čistá voda. Nechalo se koupat, potápět nebo jezdit na kajacích,což byla velká pecka. Poslední den jsme si půjčili motorky a jeli se odívat do národní parku....což byla krásná jungle se vším,co k tomu patří. koupali jsme se pod vodopádem ( pěkná masáž) a prošli si asi 3 km divočinou. Pak následoval přelet zpět do Bangkoku a další den přesun již na Nový Zéland s mezipřistáním v Taipei ( Thaiwan) ,což trvalo dohromady asi 24 hodin...docela únavné. 16.12 jsme dorazili do Christchurch ( hlavní město jižního ostrova NZ ) . Na letišti se musí projít imigrační kontrolou,která je docela podrobná,musí se vyplnit formulář a celý batoh prolezou.Boty a stan vyperou,aby se nepropašovaly nějací broučci atd. Je hodně případů,kdy turisty pošlou prvním letem zpátky domů a do země je vůbec nevpustí. Bydleli jsme u kámošova bráchy,který má se svoji holčinou pronajatý dům. Ten dále pronajímají dalším Čechům a Slovákům. S námi nás tam bydlelo 7. Christchurch je nejangličtější město mimo Anglii, téměř všechny ulice se jmenují Manchester streat, Newcastle streat apod. I architektura je hodně podobná. Jinak centrum města je po zemětřesení v roce 2007 stále v přestavbě. Téměř vše jim tam popadalo,zemřelo 185 lidí ( to symbolizuje 185 bílých židlí kousek od centra). Po zemětřesení si tam vypomáhali stavebními buňkami,které tam zůstaly dodnes a slouží jako obchody. Podnikli jsme několik výletů do okolí,např velrybářské městečko Akaora nebo skalní útvary Castle Hill. Den po Vánocích jsme vyrazili na výlet po celém ostrově.Výlet jsme začali 25.12. cestou na Mt.Cook,nejvyšší horu NZ s výškou cca 3750 mnm. Cestou jsem se zastavili na dvou krásných jezerech ( voda byla hoodně studená) Spalo se v kempu pod širákem. Další den se hodně cestovalo autem,navštívili jsme farmu lososů, skalní útvary Elefant Rock, Moeraki Boulders - vypadají jako velké kameny,ale vznikly podobně jako perly nabalováním nových vrstev materiálu pod hladinou oceánu, dále jsme v rezervaci viděli tučňáky a lachtany. Večer se spalo v Dunedinu. 27.12. jsme cestovali do Invercargilu,což je jedno z nejjižnějších měst ostrova,cestou jsme prošli nádherné museum s expozicí živých motýlů, nejstrmější ulici na světe - Bauldwin street a krásný útvar na pobřeží - Tunnel Beach. Z Invercargilu jsme ráno 28.12.dojeli do přístavu Bluff a tam nasedli na žraločí loď. Zhruba po hodině plavby jsme zastavili v jedné zátoce a nahodili návnadu :) Zajímavý pocit,když kolem vaší klece cca 2 m plave čtyřmetrový bílý žralok...pecka. Loď nás následně zavezla na Steward Island,což je nejjižnější ostrov s cca 500 stálými obyvateli a mraky turistických tras. Z přístavu Oban nás odvezlo lodní taxi po řece na Fresh Wather Hut,kde jsme přespali a další den začal 3-denní čundřík po ostrově. Spaní na hutech - boudy pro více osob,předem si zaplatíte nocleh .....nic moc. Příroda nádherná,potkáte opravdu málo lidí,všudypřítomné bahno - my se brodili jen po kotníky,pač bylo relativně sucho,ale jindy je to prý až po kolena. Ale hlavně jsme narazili na ptáka Kiwi ve volné přírodě.....pecka :) Po náročném vandru jsme dorazili 31.12.kolem 6 večer zpět do přístavu a Silvestr oslavili na pláži spolu s partou Němců.1.1.2016 ráno jsme vyrazili trajektem zpět ze Steward Islandu na jižní ostrov NZ ( do přístavu Bluff ). Odtud nás čekal dlouhý přejezd přes téměř polovinu západního pobřeží. První zastávka byla ve městě Queenstown,což je největší kulturní a sportovní centrum ostrova ( spolu s Wanakou ). O prázdninách se sem vždy sjíždí obyvatelé z celého ostrova na dovolenou a na adrenalinové zážitky (mimojiné zde vznikl "bungeejumping" a mají zde i největší seskok - cca 145 bm volného pádu.) Dále zde můžete na obří houpačce překonat celý kaňon nebo se proletět helikoptérou, či projet jetboutem - velmi rychlá záležitost po jezeře. Vše si samozřejmě nechají náležitě zaplatit - cca 200 dolarů za atrakci. My zde zastavili jen na 3 hodinky,zašli na pláž a dali si prý nejlepší hamburger na celém NZ ( fronta na cca 1hodinu). Další zastávka bylo bývalé zlatokopecké městečko Arrowtown, kde si můžete vyzkoušet rýžování zlata. Dále Wanaka (podobný případ jako Queenstown - krásné jezero,pláže a výhled na hory ). Navečer jsme skončili v Haastu a stihli ještě krásný západ slunce na pláži. Ráno se vyráželo brzy, pač nás čekali 2 ledovce - Franz Josef a Fox a hlavně 18km Coupland trek. Počásko bylo nic moc,lehce pršelo a nebylo moc vidět. Odměnou nám byly přírodní termální jezírka na chatě,kde se přespávalo ( teplota 45-55 stupňů :) ) Z prvních fotek není moc vidět,že se za našimi zády zvedají vrcholky Jižních Alp ( vznikly v podobné době jako naše Alpy,proto ten název ) . Ráno se vydáváme po stejné cestě zpět,počásko už bylo lepší. Cesta trvala okolo 4,5 hodin. Večer se spalo ve městě Westport ( cestou jsme se ještě zastavili podívat na " palačinkové skály " - viz foto. Z Westportu jsme se přesunuli do Motueky,kde jsme našli na 3 dny azyl u Janiný kamarádky na zahradě. Tou dobou už se nacházíme na severu ostrova,je nejteplejší a je zde nejvíce slunečních dní. 5.1. ráno vyrážíme na poslední severní výběžek. cestou se zastavujeme na nejhlubší propasti na NZ, na oběd jdeme do restaurace,kde vám dají pruty a vy si musíte chytit čerstvého lososa,kterého na místě připraví...paráda :), další zastávka je nejčistší jezírko na NZ - viditelnost až 14m. A končíme na nádherné pláží úplně na severu ostrova. Dalšího rána jsme si zaplatili na celý den mořské kajaky - nejprve nás dovezlo vodí taxi do národního parku Abela Tasmana,kde jsme přesedli do kajaků a projížděli kolem pobřeží,oběd nám připravili na pláži a pak jsme šli asi 3-hodinovou tůru stezkou po národním parku...krása. Poslední den jsme strávili v Nelsonu a Kaikouře,kde jsou největší atrakce tuleni...jsou úplně všude a pěkně smrdí...jinak taky parádní zážitek.
Po návratu z okružní cesty jsme si dali jeden den volno na nabrání nových sil. V neděli už jsme zasejc vyrazili na cesty,tentokrát již jen jednodenní. První výlet byl na horu (kopec) Mount Sunday,který je znám především z filmu Pán Prstenů,kde posloužil jako sídlo krále Theodéna a hlavní město Edorasu :). Bylo tam úplně nádherně,zrovna jsme tam potkali i turistický zájezd,který sebou měl i několik rekvizit z filmu. Další výlet byl v okolí Christchurch a poslední do Arthurs Passu,což je spojnice východního a západního pobřeží,která prochází mezi vrcholky Jižních Alp. Krásné výhledy,nádherné počasí. Cestou jsme se ještě zastavili v Cave Stream,což je cca 0,5km dlouhá jeskyně,kterou teče absolutně studený potok a celá se nechá prolézt. Bez čelovky ani ránu - absolutní tma,ledová voda a místy horolezecké úseky....parádní zážitek. Ve středu 13.1. jsem si na poslední chvíli ještě stihnul rozmlátit displej u mobilu a už jsme letěli cca 14 hodin směr Taipei. Letadlo přistálo kolem šesté hodiny ráno. Po několika obtížích jsme konečně našli i domluvené ubytování a byly před námi cca 3 dny na poznání města. Samotné město mě úplně neoslovilo,je obrovské a plné lidí. Památky nejsou tak pěkné,jako například v Bangkoku,ale zase mě přišli přátelštější lidé a hlavně vám nikdo nic necpe a nesnaží prodat a oškubat vás.Zážitek z toho města by se asi nechal bez problémů vměstnant do 2 dnů. Pěkná byla vyhlídka na Taipei 101 - v roce 2004 nejvyšší budova světa s cca 400m a výtahem,který to ujede za 40 sekund ( celkem kvapík :) ). Cestou domů jsme se ještě kvůli sněhové válnici ve Frankfurtu zdrželi na cca 10 hodin na letišti (byl tam asi 1mm sněhu) a ve 22:33 v neděli už mě nabírala mamina ve Staré Pace na nádraží a teploměr ukazoval krásných -13,5 stupňů....home sweet home :) :)